Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-

Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-
Assalamualaikum w.b.t. Doakan agar kita semua sihat dan sentiasa dirahmati oleh Allah. In shaa Allah. Nama diberi Nur Fatin Edlina Binti Faisal. Masih berumur belasan tahun. In shaa Allah, hujung tahun depan masuk dalam puluhan lah umurku. Haha. Alhamdulillah, sekarang ni aku sedang menuntut di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun, Terengganu. Hampir setahun lebih sudah aku menuntut disana. Harapan aku ingin memegang segulung ijazah serta menunaikan hajat kedua orang tuaku. In shaa Allah, jika diri ini masih diberi kesempatan.

Thursday 14 March 2013

Kedah ouhhh Kedah~

Assalamualaikum.

 Alhamdulillah, kenyang sudah perutku ini selepas dijamu dengan budu, kuah ikan singgang, ikan kering. Hmm, kita orang biasa je, taklah kaya yang korang sangkakan. Hidup simple sangat, tak lebih, tapi banyak yang kurangnya, but it's okay, aku dah terbiasa dah. :)


 Actually, baru 3 hari je aku ada kat kelantan after tinggal kat kedah, dalam sebulan lebih dah, maybe? Hahaha. Lupa sudahh. Bercerita tentang kedah ni, memanglah memerlukan kesabaran yang tinggi. Haishh~


 Mak sedara aku ada cerita pada aku tentang orang kedah. Heishh!! No lah, bukan nak mengumpat, tapi nak kongsi cerita tentang perwatakan orang kat sana. Entahlah, mungkin bukan semua yang jenis macam tu, just segelintir je, ye ke?? =='


 Cik su (maksedara) aku tu lecturer kat kolej kedah tu. Ada je lecturer kat sana tak suka pada dia, dengki dengan prestasi dia. Maklumlah, tak sampai sebulan dah dapat naik pangkat, alhamdulillah, but pada orang lain? Lagilah diorang naik bengang. Actually, boss cik su aku tu baik orangnya, lagi pun, dia takkan sesuka hati punyalah nak bagi naik pangkat pada sesiapa. Ini semua hasil kerja keras masing-masing. Siapa yang rajin, dialah yang dapat, right? But, nak buat macam mana, dah lumrah hidup, manusia memang jenis macam tu.


 Masih terngiang-ngiang lagi cerita ni dicuping telinga aku ni. Pasal rakan sekerja dia, punya mulut yang suka menipu, nahhh! ambik, sekarang dah gugur betul-betul. Haishhh, bukan nak doa yang buruk pada dia, tapi, dia yang doa keburukkan pada herself, nak buat macam mana, kan?


 Meh nak cerita...
Dulu, dia pernah cerita pada cik su aku, yang dia tu pregnant, but,lastly abort, katanyalahh. Kemudian, dia cakap nak off sebab katanya, gugur pulak kandungannya, cik su aku yang lurus sebab tak tahu perkara sebenar, turutlah memberi simpati dengan menghantar dia ke hospital. Ada rakan sekerja yang baik hati, datang bagitahu kat cik su yang perempuan tu actually, tipu je lebih. Yang mula-mula dia pregnant tu sebab ditangkap berkhalwat, second pulak, entahlahh, banyak sangat tipu helah yang dia lakukan tu. Haishh.


 Kesimpulannya, kenapalah manusia ni sanggup menipu untuk mendapatkan simpati dari orang lain? Kalau kita pandai bergaul dengan orang, insyaAllah, kita akan disukai ramai orang :)


 Waaaaiittt!!


 Tak habis lagi ni cerita aku, HAHAHA!! rasa macam gelojoh pulak malam ni, muahaha. salah sorang kawan cik su ni, dia orang kedah, nak bercakap dengan aku lah konon-kononnya, tapi, yang nasib malangnya, aku tak paham satu pun apa bahasa diorang, punyalah pekat melekat loghat bahasa diorang. For example lah kan...


    " tak kejoq ke?" young man tanya aku, aku terkedu.


 Tiga kali aku tanya benda yang sama pada dia, sebab langsung aku tak faham bahasa dia. Hahaha. Alahai~


   "haaahhh??" muka memang tersentap masa tu.


   " tak kejoq ke?" kali kedua lelaki tu bertanya.


    " haaahh? Apa? Tak fahamlah" tanya sekali lagi tanpa segan silu untuk mendapatkan kepastian.


    "tak kejoq ke?" dengan tenang lelaki tu tanya ku sekali lagi.


   "ouhh, tak kerja pon" sambil menghadiahkan senyuman untk lelaki tu.


 Alhamdulillah, finally, faham jugak aku apa maksud dia tu. Hahaha.Beberapa minit kemudian, dia tanya aku pulak, tapi, ak je buat tak tahu, sebab, aku taknak dengar dah loghat bahasa orang kedah. Bingit teling aku dibuatnya.


 Mahu tak nya dia rasa malu dengan aku sebab aku buat macam tu? Hahaha, papepun, i'm sorry lah, nak buat macam mana kan?


 Seriously, memang aku jadi semakin tak suka dengan Kedah ni, tapi, apakan daya, terpaksa jugak aku dengar diorang berborak sesama diorang. Hishh. Pengalaman, right?


 Kedah ouhhh kedah~

No comments:

Post a Comment