Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-

Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-
Assalamualaikum w.b.t. Doakan agar kita semua sihat dan sentiasa dirahmati oleh Allah. In shaa Allah. Nama diberi Nur Fatin Edlina Binti Faisal. Masih berumur belasan tahun. In shaa Allah, hujung tahun depan masuk dalam puluhan lah umurku. Haha. Alhamdulillah, sekarang ni aku sedang menuntut di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun, Terengganu. Hampir setahun lebih sudah aku menuntut disana. Harapan aku ingin memegang segulung ijazah serta menunaikan hajat kedua orang tuaku. In shaa Allah, jika diri ini masih diberi kesempatan.

Thursday 11 April 2013

Have fun!

Assalamualaikum.

Hye kawan! Apa khabar? Harap sentiasa sihat, and semakin menggemuk, okay? Fatin? Alhamdulillah, sihat saja. Ni, ada cerita happy nak kongsi bersama, boleh kan? Thanks sayang :*


 Okay, firstly, aku dah belajar sedikit demi sedikit tentang kehidupan suri rumah. Ouh my! Seriously, memang best lah beb. Rasa macam "isteri" yang solehah. Yelah, semua benda nak diurus, memasak, mengemas rumah, mengasuh baby. Comel je baby yang aku jaga sekarang. Nama budak tuh, DINA and YASIN, alahai, nama(yasin) macam orang alim gitu kan? InsyaAllah. But!!! SUKA MENANGIS lah.


 Dah dah, stop talking about that. Hiuhhh! Masing-masing ada tugas yang dijadualkan oleh makngah(mak sedara) untuk kami semua. Wait!! siapa kami tu?? Laaa, kak, maksu, amir, ayah zie, siti. Haaa, ramai tak? Yes, i know dear. Selain dari aku, kak also makngah, yang lain semua pergi hospital, melawat ma(nenek sebelah umi).


 Hahahaha! Part yang paling aku suka sangat sangat. Sweet memories gitu. Kami bersepakat buat Nasi Arab, Alhamdulillah, apa yang kami idamkan, berhasil jugak akhirnya. Actually, semua ni untuk sambutan hari lahir papa also siti. Wahhhh, sweet kan family diorang?? Andai aku pon begitu?? Ahhh, keluarga lain, cara pon lain, kan? Don't thinking too much lah.


 Detik jam 9 malam, ding dong! dong ding! hakhakhak. Aik? Haa, kitorang pon makan. Semua muka nampak hilang stress, alhamdulillah. Happy kan?


 Apay yang best, siti got present birthday!! haaa, cer teka? cepat lah, kalau betul, aku bagi..... Hahahaha. Okay cukup. Tak payah nak suspendoooo sangat lah dalam ni. Kan? She got Cik Ted!! Warna pink pulak tu. Wahhh!  Bestnya. Agak-agak, aku dapat tak benda tu. Haaa, soalan yang penting, agak-agak, korang nak bagi tak hadiah macam tu kat aku? Tidur bangun balik pon, takkan dapat lah. Hahaha. Just kidding :p



Ni lah Cik Ted tuh, cantik tak?? Hee



 Finally, berakhir sudah party keluarga kami yang tak seberapa ni. It's a lot of fun you know. Makan cake, kongsi kasih sayang antara keluarga, snap snap, apa yang penting, SYUKUR itu haruslah sentiasa disematkan dalam jiwa kita, insyaAllah, bahagialah kita :)


 Cehhhh! Macam ustazah pulak, erkkk? Taklah sangat. Berkongsi, kan? Haishhh. Nak upload gambar, nanti kan ada orang berpokpek pulak kan? Ishhh, tak payah lah, just use your IMAGINATION... Hahaha. Khayal kan bunyi dia?? Takpayah nak khayal bagai. Hahaha.


 Okaylah, aku pon dah habis berpokpoek dah ni. Penat sangat sangat. Nantuk pon nada. But, haaaa! satu lagi nak kongsi, bagi sesiapa yang minat cerita KOREA, tengoklah cerita ni, best tau :p " THAT WINTER, THE WIND BLOW" hahhh? channel? elehhhh, minatlah tu, buat malu-malu pulak. Hahaha. Okay-okay, channel dia 393.


 Okay done! bye. Take a good care, okay? Assalamualaikum. Sentiasa muhasabahkan diri anda. keep working :)

No comments:

Post a Comment