Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-

Ucapan dua tiga patah, WALAUPUN... -,-
Assalamualaikum w.b.t. Doakan agar kita semua sihat dan sentiasa dirahmati oleh Allah. In shaa Allah. Nama diberi Nur Fatin Edlina Binti Faisal. Masih berumur belasan tahun. In shaa Allah, hujung tahun depan masuk dalam puluhan lah umurku. Haha. Alhamdulillah, sekarang ni aku sedang menuntut di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun, Terengganu. Hampir setahun lebih sudah aku menuntut disana. Harapan aku ingin memegang segulung ijazah serta menunaikan hajat kedua orang tuaku. In shaa Allah, jika diri ini masih diberi kesempatan.

Monday 15 April 2013

Mengenai Musuh? Haishh~

Assalamualaikum.


 Hmm, kenapa manusia seperti aku ni tak pernah nak bersyukur?? Nak jugak capai benda yang tak semestinya dapat. Kenapa? Memang lumrah manusia erk macam ni?


 Kenapa manusia ni suka sangat bersifat hasad dengki sangat dengan kita ah? Best ke? Sampaikan satu tahap tu boleh melibatkan pertempuran permusuhan. Sanggupkan diorang buat macam tu? Best ke kalau semua jadi kacau bilau macam tu? Aman ke dunia dia? What about her life? Ouh, okay, dah nampakkan, aku dah mention "her"?? Hmm.



 Entahlah, sekelip mata benda macam ni berlaku. Nasihat dari kawan aku, dia cakap " tak payah buat baik sangatlah dengan orang yang tak hargai kita tu. Biarkan dia. Orang macam tu tak boleh nak buat baik dengan dia." Betul ke? Maybe she's right, kan?



 Hmm, selagi Allah bagi kesabaran untuk aku tempuhi benda, aku akan tetap bersabar, but, if I can't?? Astaghfirullah. :( Ya Allah, bukakanlah hati nuraninya, supaya dia sedar apa yang dia lakukan sekarang ni pada adalah salah dimatanya, Amin. Itulah doa terbaik, kan?



 Kalau korang terlibat dalam perkara yang sama aku, what will you do? Just let it be? Hahaha. Andai aku dapat buat macam tu, kan? But, I can't lah. Dalam kehidupan aku ni, memang tak boleh nak bergaduh or berdendam dengan mana-mana manusia pon, lebih-lebih lagi dengan kawan sendiri.



 Bagi aku, kalau berantam dengan kawan sendiri it's like a stupid person, kan? But, lain orang, lain cara pemikirannya, kan? Haaahhhhhh! * setakat ni, memang betul0betul aku mengeluh dengan dugaan ni.



 Korang rasa, sampai bila benda ni akan berlarutan? Sampai tua nazak? Astaghfirullah, minta jauhlah dari semua tu. Mungkin, ini adalah satu ujian buat aku dari Allah S.W.T, kan? Hmm, banyak sangat persoalan yang bermain dalam fikiran aku ni, sampaikan satu masa tu, aku buntu, rasa nak lari jauh dari semua ni, but, boleh ke? Huuuhhh, andai bisa. :(



 Setiap yang berlaku, ada hikmahnya, kan? Hanya kita yang menetukan jalannya macam ni, kalau elok kita pilih jalan tu, eloklah jadinya, jika sebaliknya, menyesallah kita.



 Kata orang, jiwa yang kental, banyak dugaanya dari Allah, betul ke? Kita hanya mampu merancang, tapi, Allah yang menentukan segalanya.



 Ada sesiapa nak bantu saya dalam kes ni, kalau ada, taip BANTU dan hantar kepada 12488. HAHAHA. Kenapalah sewel sangat aku petang ni? HAIYOOO~



 Okaylah, GTG, lunch time! bye. Assalamualaikum. Sentiasalah muhasabahkan diri anda. :)

No comments:

Post a Comment